StoryBrand:
Finn budskapene som har effekt
Slutt å kaste bort tid og penger på markedsføring med uklar effekt, og få en tydelig og klar markedsføringsplan i løpet av høsten 2024.
Fire workshops kl 09:00 – 12:00:
24. september
15. oktober
12. november
03. desember
24.09
Workshop 1: Endelig et tydelig budskap!
Peder underviser i StoryBrand - et 7 stegs rammeverk for å meisle ut de sentrale talepunktene som kan brukes i all kommunikasjon og markedsføring.
Når de tas i bruk, får du en mye tydeligere kommunikasjon, folk forstår hvilke problemer du løser, hva som er unikt ved deg og hvilken verdi du skaper.
Dette er storytelling på sitt mest praktiske og effektive. Og når det implementeres, så har det både umiddelbar effekt, og langvarig effekt.
Etter workshop 1 har deltakerne med seg et merkevareskript (BrandScript) for sin virksomhet, med alle de sentrale budskapene samlet på én side.
Disse sentrale talepunktene skal vi implementere i kommunikasjonen og markedsføringen til den enkelte virksomheten utover høsten.
15.10
Workshop 2: One-liner
Målet med workshop 2 er at deltakerne etterpå skal glede seg til neste gang noen spør “hva driver du med?”.
Vi har en masse muligheter til å skape nysgjerrighet om det vi driver med, og få folk til å ønske å vite mer.
Men for de fleste er det krevende å fortelle om sin egen virksomhet på en tydelig og engasjerende måte. Dermed mister de en masse business-muligheter.
Etter workshop 2 har alle deltakerne med seg en one-liner for sin virksomhet.
Ved å bruke en enkel formel, og talepunkter fra forrige workshops, lager vi en knallgod one-liner som gjør at du skiller deg ut og vekker nysgjerrighet.
12.11
Workshop 3: Kunden er helten!
Hva om salg kunne være naturlig og ikke føles verken pushy eller flaut?
Nøkkelen ligger i å skifte fokuset fra oss selv over til dem vi ønsker å hjelpe.
I workshop 3 skal vi gå gjennom et enkelt oppsett for en effektiv salgspitch som fokuserer på kundens problemer og posisjonerer dine produkter og tjenester som løsninger på disse.
Etter workshop 3 har deltakerne med seg en egen salgspitch som kan tas i bruk umiddelbart, enten muntlig i møte med potensielle kunder eller i en salgs-epost.
03.12
Workshop 4: 5 steg til en effektiv markedsføring i 2025
Det sies at “trust is the currency of business”. Valget av kanaler for markedsføring bør handle om hvor man best kan bygge opp et tillitsforhold til sine kunder eller medlemmer, slik at de velger deg når de trenger å løse et problem de vet du har løsningen på.
I workshop 4 lærer du de fem elementene i en markedsføringsplan som virker.
Etter workshop 4 har deltakerne med seg plan for hvordan de fem elementene kan implementeres i egen virksomhet, og hvordan de kan velge bort det aller mest for å bruke tiden på det som faktisk virker.