Norsal


GC Rieber Salt relanserer merkevaren Norsal internasjonalt.
Kunde
GC Rieber Minerals
År
2021
Tjenester
Visuell identitet
Navneutvikling
Emballasjedesign
Merkevarestrategi









Utfordring
GC Rieber Salt har over 100 års fartstid som leverandør av salt i Norge. Norsal er GC Rieber Salts nye merkevare rettet mot mat- og fiskeindustrien internasjonalt.
GC Rieber Salts norske tilhørighet er skaper troverdighet og positive assosioasjoner, og er sentral i når Norsal posisjoneres internasjonalt.
Designet og navnet skal vise at produktene er ment for fiske- og matindustri, og skille dem fra GC Rieber Salts produkter for vei, industri og landbruk.
Utfordring
GC Rieber Salt har over 100 års fartstid som leverandør av salt i Norge. Norsal er GC Rieber Salts nye merkevare rettet mot mat- og fiskeindustrien internasjonalt.
GC Rieber Salts norske tilhørighet er skaper troverdighet og positive assosioasjoner, og er sentral i når Norsal posisjoneres internasjonalt.
Designet og navnet skal vise at produktene er ment for fiske- og matindustri, og skille dem fra GC Rieber Salts produkter for vei, industri og landbruk.
Utfordring
GC Rieber Salt har over 100 års fartstid som leverandør av salt i Norge. Norsal er GC Rieber Salts nye merkevare rettet mot mat- og fiskeindustrien internasjonalt.
GC Rieber Salts norske tilhørighet er skaper troverdighet og positive assosioasjoner, og er sentral i når Norsal posisjoneres internasjonalt.
Designet og navnet skal vise at produktene er ment for fiske- og matindustri, og skille dem fra GC Rieber Salts produkter for vei, industri og landbruk.
Løsning
Navn og design bygger på renheten i produktet og enkelheten i skandinaviske designtradisjoner.
Klare, kjølige farger assosierer til kjølig klima og og hav.
Stiliserte motiver reflekterer produktenes naturlig opphav i sjø og fjell.
Enkle, beskrivende produktnavn er lette å forstå på tvers av språk.
Løsning
Navn og design bygger på renheten i produktet og enkelheten i skandinaviske designtradisjoner.
Klare, kjølige farger assosierer til kjølig klima og og hav.
Stiliserte motiver reflekterer produktenes naturlig opphav i sjø og fjell.
Enkle, beskrivende produktnavn er lette å forstå på tvers av språk.
Løsning
Navn og design bygger på renheten i produktet og enkelheten i skandinaviske designtradisjoner.
Klare, kjølige farger assosierer til kjølig klima og og hav.
Stiliserte motiver reflekterer produktenes naturlig opphav i sjø og fjell.
Enkle, beskrivende produktnavn er lette å forstå på tvers av språk.









Resultater
Norsal etablert Portugal, Canada, TYskland og flere internasjonale markeder
Tydelig visuell identitet
Forenklede produktnavn
Resultater
Norsal etablert Portugal, Canada, TYskland og flere internasjonale markeder
Tydelig visuell identitet
Forenklede produktnavn
Resultater
Norsal etablert Portugal, Canada, TYskland og flere internasjonale markeder
Tydelig visuell identitet
Forenklede produktnavn