Norsal

GC Rieber Salt relanserer merkevaren Norsal internasjonalt.

Kunde

GC Rieber Minerals

År

2021

Tjenester

Visuell identitet

Navneutvikling

Emballasjedesign

Merkevarestrategi

Utfordring

GC Rieber Salt har over 100 års fartstid som leverandør av salt i Norge. Norsal er GC Rieber Salts nye merkevare rettet mot mat- og fiskeindustrien internasjonalt.

GC Rieber Salts norske tilhørighet er skaper troverdighet og positive assosioasjoner, og er sentral i når Norsal posisjoneres internasjonalt.

Designet og navnet skal vise at produktene er ment for fiske- og matindustri, og skille dem fra GC Rieber Salts produkter for vei, industri og landbruk.


Utfordring

GC Rieber Salt har over 100 års fartstid som leverandør av salt i Norge. Norsal er GC Rieber Salts nye merkevare rettet mot mat- og fiskeindustrien internasjonalt.

GC Rieber Salts norske tilhørighet er skaper troverdighet og positive assosioasjoner, og er sentral i når Norsal posisjoneres internasjonalt.

Designet og navnet skal vise at produktene er ment for fiske- og matindustri, og skille dem fra GC Rieber Salts produkter for vei, industri og landbruk.


Utfordring

GC Rieber Salt har over 100 års fartstid som leverandør av salt i Norge. Norsal er GC Rieber Salts nye merkevare rettet mot mat- og fiskeindustrien internasjonalt.

GC Rieber Salts norske tilhørighet er skaper troverdighet og positive assosioasjoner, og er sentral i når Norsal posisjoneres internasjonalt.

Designet og navnet skal vise at produktene er ment for fiske- og matindustri, og skille dem fra GC Rieber Salts produkter for vei, industri og landbruk.


Løsning

Navn og design bygger på renheten i produktet og enkelheten i skandinaviske designtradisjoner.

Klare, kjølige farger assosierer til kjølig klima og og hav.

Stiliserte motiver reflekterer produktenes naturlig opphav i sjø og fjell.

Enkle, beskrivende produktnavn er lette å forstå på tvers av språk.

Løsning

Navn og design bygger på renheten i produktet og enkelheten i skandinaviske designtradisjoner.

Klare, kjølige farger assosierer til kjølig klima og og hav.

Stiliserte motiver reflekterer produktenes naturlig opphav i sjø og fjell.

Enkle, beskrivende produktnavn er lette å forstå på tvers av språk.

Løsning

Navn og design bygger på renheten i produktet og enkelheten i skandinaviske designtradisjoner.

Klare, kjølige farger assosierer til kjølig klima og og hav.

Stiliserte motiver reflekterer produktenes naturlig opphav i sjø og fjell.

Enkle, beskrivende produktnavn er lette å forstå på tvers av språk.

Resultater

Norsal etablert Portugal, Canada, TYskland og flere internasjonale markeder

Tydelig visuell identitet

Forenklede produktnavn

Resultater

Norsal etablert Portugal, Canada, TYskland og flere internasjonale markeder

Tydelig visuell identitet

Forenklede produktnavn

Resultater

Norsal etablert Portugal, Canada, TYskland og flere internasjonale markeder

Tydelig visuell identitet

Forenklede produktnavn