Redesign av Norsal
GC Rieber Salt relanserer merkevaren Norsal internasjonalt.
Kunde
GC Rieber Salt
Tjenester
Strategi Utvikling av navn Visuell identitet Emballasjedesign
År
2021
Redesign av Norsal
GC Rieber Salt relanserer merkevaren Norsal internasjonalt.
Kunde
GC Rieber Salt
Tjenester
Strategi Utvikling av navn Visuell identitet Emballasjedesign
År
2021
Redesign av Norsal
GC Rieber Salt relanserer merkevaren Norsal internasjonalt.
Kunde
GC Rieber Salt
Tjenester
Strategi Utvikling av navn Visuell identitet Emballasjedesign
År
2021
Bakgrunn
GC Rieber Salt har over 100 års fartstid som leverandør av salt i Norge. Norsal er GC Rieber Salts nye merkevare rettet mot mat- og fiskeindustrien utenfor Norge
Bakgrunn
GC Rieber Salt har over 100 års fartstid som leverandør av salt i Norge. Norsal er GC Rieber Salts nye merkevare rettet mot mat- og fiskeindustrien utenfor Norge
Bakgrunn
GC Rieber Salt har over 100 års fartstid som leverandør av salt i Norge. Norsal er GC Rieber Salts nye merkevare rettet mot mat- og fiskeindustrien utenfor Norge
Utfordring
Den visuelle identiteten for Norsal skal kommunisere troverdigheten til GC Rieber Salt. Den skal appellere til internasjonale kunder innen matproduksjon.
Designet og navnet skal vise at produktene er ment for fiske- og matindustri, og skille dem fra GC Rieber Salts produkter for vei, industri og landbruk.
GC Rieber Salts norske tilhørighet er attraktiv for kundene, og må brukes for å posisjonere Norsal.
Utfordring
Den visuelle identiteten for Norsal skal kommunisere troverdigheten til GC Rieber Salt. Den skal appellere til internasjonale kunder innen matproduksjon.
Designet og navnet skal vise at produktene er ment for fiske- og matindustri, og skille dem fra GC Rieber Salts produkter for vei, industri og landbruk.
GC Rieber Salts norske tilhørighet er attraktiv for kundene, og må brukes for å posisjonere Norsal.
Utfordring
Den visuelle identiteten for Norsal skal kommunisere troverdigheten til GC Rieber Salt. Den skal appellere til internasjonale kunder innen matproduksjon.
Designet og navnet skal vise at produktene er ment for fiske- og matindustri, og skille dem fra GC Rieber Salts produkter for vei, industri og landbruk.
GC Rieber Salts norske tilhørighet er attraktiv for kundene, og må brukes for å posisjonere Norsal.
Løsning
Navn og design bygger på renheten i produktet og enkelheten i skandinaviske designtradisjoner.
Klare, kjølige farger assosierer til kjølig klima og og hav.
Stiliserte motiver reflekterer produktenes naturlig opphav i sjø og fjell.
Enkle, beskrivende produktnavn er lette å forstå på tvers av språk.
Løsning
Navn og design bygger på renheten i produktet og enkelheten i skandinaviske designtradisjoner.
Klare, kjølige farger assosierer til kjølig klima og og hav.
Stiliserte motiver reflekterer produktenes naturlig opphav i sjø og fjell.
Enkle, beskrivende produktnavn er lette å forstå på tvers av språk.
Løsning
Navn og design bygger på renheten i produktet og enkelheten i skandinaviske designtradisjoner.
Klare, kjølige farger assosierer til kjølig klima og og hav.
Stiliserte motiver reflekterer produktenes naturlig opphav i sjø og fjell.
Enkle, beskrivende produktnavn er lette å forstå på tvers av språk.
Resultater
Tydelig visuell identitet
Internasjonal relansering
Forenklede produktnavn
Du må kunne kjenne igjen logoen på en sekk som henger i en kran i bakgrunnen på tv-nyhetene
Per Gunnar Syrdalen
Markedsdirektør
GC Rieber Salt
Du må kunne kjenne igjen logoen på en sekk som henger i en kran i bakgrunnen på tv-nyhetene
Per Gunnar Syrdalen
Markedsdirektør
GC Rieber Salt
Du må kunne kjenne igjen logoen på en sekk som henger i en kran i bakgrunnen på tv-nyhetene
Per Gunnar Syrdalen
Markedsdirektør
GC Rieber Salt