Gard kundeportal

Redesignet kundeportal sparer tid for kundene til Gard, verdens største sjøforsikringsselskap.

Kunde

Gard

Tjenester

Prosessledelse Brukerresearch UX/UI-design Designrådgivning Designsystem

År

2022 –

Gard kundeportal

Redesignet kundeportal sparer tid for kundene til Gard, verdens største sjøforsikringsselskap.

Kunde

Gard

Tjenester

Prosessledelse Brukerresearch UX/UI-design Designrådgivning Designsystem

År

2022 –

Gard kundeportal

Redesignet kundeportal sparer tid for kundene til Gard, verdens største sjøforsikringsselskap.

Kunde

Gard

Tjenester

Prosessledelse Brukerresearch UX/UI-design Designrådgivning Designsystem

År

2022 –

Bakgrunn

Sjøforsikring innebærer håndtering av komplekse krav og strenge krav til dokumentasjon.

Sammen med sjøforsikringsselskapet Gard har vi designet en portal som forenkler arbeidshverdagen til kundene.

Bakgrunn

Sjøforsikring innebærer håndtering av komplekse krav og strenge krav til dokumentasjon.

Sammen med sjøforsikringsselskapet Gard har vi designet en portal som forenkler arbeidshverdagen til kundene.

Bakgrunn

Sjøforsikring innebærer håndtering av komplekse krav og strenge krav til dokumentasjon.

Sammen med sjøforsikringsselskapet Gard har vi designet en portal som forenkler arbeidshverdagen til kundene.

Løsning

I intervjuer og brukertester har brukere fortalt om hvilke behov de har, og hvilke prosesser og verktøy som kan forbedres. 

For eksempel blir forsikringene forlenget en gang i året. Nøkkeltall skal deles med kunden. Oppdaterte sertifikater må utstedes i tide. 

Løsning

I intervjuer og brukertester har brukere fortalt om hvilke behov de har, og hvilke prosesser og verktøy som kan forbedres. 

For eksempel blir forsikringene forlenget en gang i året. Nøkkeltall skal deles med kunden. Oppdaterte sertifikater må utstedes i tide. 

Løsning

I intervjuer og brukertester har brukere fortalt om hvilke behov de har, og hvilke prosesser og verktøy som kan forbedres. 

For eksempel blir forsikringene forlenget en gang i året. Nøkkeltall skal deles med kunden. Oppdaterte sertifikater må utstedes i tide. 

Ett klikk er nok

Tradisjonelt har dette blitt gjort manuelt på mail.

I den nye portalen går prosessene automatisk.


  • Kunden kan selv hente gyldige bevis og sertifikater. Ett klikk er nok.

  • Nøkkeltallene er lett tilgjengelige og alltid oppdatert i portalen, og bidrar til en åpen forhandlingsprosess.

Ett klikk er nok

Tradisjonelt har dette blitt gjort manuelt på mail.

I den nye portalen går prosessene automatisk.


  • Kunden kan selv hente gyldige bevis og sertifikater. Ett klikk er nok.

  • Nøkkeltallene er lett tilgjengelige og alltid oppdatert i portalen, og bidrar til en åpen forhandlingsprosess.

Ett klikk er nok

Tradisjonelt har dette blitt gjort manuelt på mail.

I den nye portalen går prosessene automatisk.


  • Kunden kan selv hente gyldige bevis og sertifikater. Ett klikk er nok.

  • Nøkkeltallene er lett tilgjengelige og alltid oppdatert i portalen, og bidrar til en åpen forhandlingsprosess.

Løsningen sparer oss for ukesvis med arbeid

Kathinka Aksdal

Senior Claims Handler

Odfjell SE

Løsningen sparer oss for ukesvis med arbeid

Kathinka Aksdal

Senior Claims Handler

Odfjell SE

Løsningen sparer oss for ukesvis med arbeid

Kathinka Aksdal

Senior Claims Handler

Odfjell SE

Enklere håndtering av dokumenter og forsikringer

Portalen forenkler også håndteringen av dokumenter og forsikringer. 


  • Kundene kan selv følge med på status på innmeldte krav.

  • Detaljer om forsikringer knyttet til kundens skip er alltid oppdatert.

  • Gyldige dokumenter er enkle å finne og laste ned.

Enklere håndtering av dokumenter og forsikringer

Portalen forenkler også håndteringen av dokumenter og forsikringer. 


  • Kundene kan selv følge med på status på innmeldte krav.

  • Detaljer om forsikringer knyttet til kundens skip er alltid oppdatert.

  • Gyldige dokumenter er enkle å finne og laste ned.

Enklere håndtering av dokumenter og forsikringer

Portalen forenkler også håndteringen av dokumenter og forsikringer. 


  • Kundene kan selv følge med på status på innmeldte krav.

  • Detaljer om forsikringer knyttet til kundens skip er alltid oppdatert.

  • Gyldige dokumenter er enkle å finne og laste ned.

Innoventis bidrag, integritet og fokus på brukerne har vært uvurderlig.

Tor Halvor Løyte

Produkteier

Gard

Innoventis bidrag, integritet og fokus på brukerne har vært uvurderlig.

Tor Halvor Løyte

Produkteier

Gard

Innoventis bidrag, integritet og fokus på brukerne har vært uvurderlig.

Tor Halvor Løyte

Produkteier

Gard

Designsystem

Et omfattende designsystem er et viktig grunnlag for brukeropplevelsen.

Designsystemet gjør det enkelt å utvikle nye tjenester, og sørger for en sammenhengende brukeropplevelse på tvers av Gards kanaler.

Designsystem

Et omfattende designsystem er et viktig grunnlag for brukeropplevelsen.

Designsystemet gjør det enkelt å utvikle nye tjenester, og sørger for en sammenhengende brukeropplevelse på tvers av Gards kanaler.

Designsystem

Et omfattende designsystem er et viktig grunnlag for brukeropplevelsen.

Designsystemet gjør det enkelt å utvikle nye tjenester, og sørger for en sammenhengende brukeropplevelse på tvers av Gards kanaler.

Resultater

17.000 +

dokumenter automatisk produsert og distribuert ved forlengelse av forsikring i 2024

4.500 +

skip fikk fornyet sertifikater via portalen

100%

av kvalifiserte skip fikk fornyet sertifikater via portalen

Resultater

17.000 +

dokumenter automatisk produsert og distribuert ved forlengelse av forsikring i 2024

4.500 +

skip fikk fornyet sertifikater via portalen

100%

av kvalifiserte skip fikk fornyet sertifikater via portalen

Resultater

17.000 +

dokumenter automatisk produsert og distribuert ved forlengelse av forsikring i 2024

4.500 +

skip fikk fornyet sertifikater via portalen

100%

av kvalifiserte skip fikk fornyet sertifikater via portalen

Vil du vite mer?

Snakk med Kristin.

Kristin Maria Huseby

Digital rådgiver

Vil du vite mer?

Snakk med Kristin.

Kristin Maria Huseby

Digital rådgiver

Vil du vite mer?

Snakk med Kristin.

Kristin Maria Huseby

Digital rådgiver