Gard kundeportal
Redesignet kundeportal sparer tid for kundene til Gard, verdens største sjøforsikringsselskap.
Kunde
Gard
Tjenester
Prosessledelse Brukerresearch UX/UI-design Designrådgivning Designsystem
År
2022 –
Gard kundeportal
Redesignet kundeportal sparer tid for kundene til Gard, verdens største sjøforsikringsselskap.
Kunde
Gard
Tjenester
Prosessledelse Brukerresearch UX/UI-design Designrådgivning Designsystem
År
2022 –
Gard kundeportal
Redesignet kundeportal sparer tid for kundene til Gard, verdens største sjøforsikringsselskap.
Kunde
Gard
Tjenester
Prosessledelse Brukerresearch UX/UI-design Designrådgivning Designsystem
År
2022 –
Bakgrunn
Sjøforsikring innebærer håndtering av komplekse krav og strenge krav til dokumentasjon.
Sammen med sjøforsikringsselskapet Gard har vi designet en portal som forenkler arbeidshverdagen til kundene.
Bakgrunn
Sjøforsikring innebærer håndtering av komplekse krav og strenge krav til dokumentasjon.
Sammen med sjøforsikringsselskapet Gard har vi designet en portal som forenkler arbeidshverdagen til kundene.
Bakgrunn
Sjøforsikring innebærer håndtering av komplekse krav og strenge krav til dokumentasjon.
Sammen med sjøforsikringsselskapet Gard har vi designet en portal som forenkler arbeidshverdagen til kundene.
Løsning
I intervjuer og brukertester har brukere fortalt om hvilke behov de har, og hvilke prosesser og verktøy som kan forbedres.
For eksempel blir forsikringene forlenget en gang i året. Nøkkeltall skal deles med kunden. Oppdaterte sertifikater må utstedes i tide.
Løsning
I intervjuer og brukertester har brukere fortalt om hvilke behov de har, og hvilke prosesser og verktøy som kan forbedres.
For eksempel blir forsikringene forlenget en gang i året. Nøkkeltall skal deles med kunden. Oppdaterte sertifikater må utstedes i tide.
Løsning
I intervjuer og brukertester har brukere fortalt om hvilke behov de har, og hvilke prosesser og verktøy som kan forbedres.
For eksempel blir forsikringene forlenget en gang i året. Nøkkeltall skal deles med kunden. Oppdaterte sertifikater må utstedes i tide.
Ett klikk er nok
Tradisjonelt har dette blitt gjort manuelt på mail.
I den nye portalen går prosessene automatisk.
Kunden kan selv hente gyldige bevis og sertifikater. Ett klikk er nok.
Nøkkeltallene er lett tilgjengelige og alltid oppdatert i portalen, og bidrar til en åpen forhandlingsprosess.
Ett klikk er nok
Tradisjonelt har dette blitt gjort manuelt på mail.
I den nye portalen går prosessene automatisk.
Kunden kan selv hente gyldige bevis og sertifikater. Ett klikk er nok.
Nøkkeltallene er lett tilgjengelige og alltid oppdatert i portalen, og bidrar til en åpen forhandlingsprosess.
Ett klikk er nok
Tradisjonelt har dette blitt gjort manuelt på mail.
I den nye portalen går prosessene automatisk.
Kunden kan selv hente gyldige bevis og sertifikater. Ett klikk er nok.
Nøkkeltallene er lett tilgjengelige og alltid oppdatert i portalen, og bidrar til en åpen forhandlingsprosess.
Løsningen sparer oss for ukesvis med arbeid
Kathinka Aksdal
Senior Claims Handler
Odfjell SE
Løsningen sparer oss for ukesvis med arbeid
Kathinka Aksdal
Senior Claims Handler
Odfjell SE
Løsningen sparer oss for ukesvis med arbeid
Kathinka Aksdal
Senior Claims Handler
Odfjell SE
Enklere håndtering av dokumenter og forsikringer
Portalen forenkler også håndteringen av dokumenter og forsikringer.
Kundene kan selv følge med på status på innmeldte krav.
Detaljer om forsikringer knyttet til kundens skip er alltid oppdatert.
Gyldige dokumenter er enkle å finne og laste ned.
Enklere håndtering av dokumenter og forsikringer
Portalen forenkler også håndteringen av dokumenter og forsikringer.
Kundene kan selv følge med på status på innmeldte krav.
Detaljer om forsikringer knyttet til kundens skip er alltid oppdatert.
Gyldige dokumenter er enkle å finne og laste ned.
Enklere håndtering av dokumenter og forsikringer
Portalen forenkler også håndteringen av dokumenter og forsikringer.
Kundene kan selv følge med på status på innmeldte krav.
Detaljer om forsikringer knyttet til kundens skip er alltid oppdatert.
Gyldige dokumenter er enkle å finne og laste ned.
Innoventis bidrag, integritet og fokus på brukerne har vært uvurderlig.
Tor Halvor Løyte
Produkteier
Gard
Innoventis bidrag, integritet og fokus på brukerne har vært uvurderlig.
Tor Halvor Løyte
Produkteier
Gard
Innoventis bidrag, integritet og fokus på brukerne har vært uvurderlig.
Tor Halvor Løyte
Produkteier
Gard
Designsystem
Et omfattende designsystem er et viktig grunnlag for brukeropplevelsen.
Designsystemet gjør det enkelt å utvikle nye tjenester, og sørger for en sammenhengende brukeropplevelse på tvers av Gards kanaler.
Designsystem
Et omfattende designsystem er et viktig grunnlag for brukeropplevelsen.
Designsystemet gjør det enkelt å utvikle nye tjenester, og sørger for en sammenhengende brukeropplevelse på tvers av Gards kanaler.
Designsystem
Et omfattende designsystem er et viktig grunnlag for brukeropplevelsen.
Designsystemet gjør det enkelt å utvikle nye tjenester, og sørger for en sammenhengende brukeropplevelse på tvers av Gards kanaler.
Resultater
17.000 +
dokumenter automatisk produsert og distribuert ved forlengelse av forsikring i 2024
4.500 +
skip fikk fornyet sertifikater via portalen
100%
av kvalifiserte skip fikk fornyet sertifikater via portalen
Resultater
17.000 +
dokumenter automatisk produsert og distribuert ved forlengelse av forsikring i 2024
4.500 +
skip fikk fornyet sertifikater via portalen
100%
av kvalifiserte skip fikk fornyet sertifikater via portalen
Resultater
17.000 +
dokumenter automatisk produsert og distribuert ved forlengelse av forsikring i 2024
4.500 +
skip fikk fornyet sertifikater via portalen
100%
av kvalifiserte skip fikk fornyet sertifikater via portalen