Ahoy, Arendal!
Sommeren 2023 kom verdens største regatta for seilskuter til Arendal. Den visuelle identiteten satte rammene rundt folkefesten.
Kunde
Tall Ships Races/Arendal By
Tjenester
Design Visuell identitet
År
2023
Ahoy, Arendal!
Sommeren 2023 kom verdens største regatta for seilskuter til Arendal. Den visuelle identiteten satte rammene rundt folkefesten.
Kunde
Tall Ships Races/Arendal By
Tjenester
Design Visuell identitet
År
2023
Ahoy, Arendal!
Sommeren 2023 kom verdens største regatta for seilskuter til Arendal. Den visuelle identiteten satte rammene rundt folkefesten.
Kunde
Tall Ships Races/Arendal By
Tjenester
Design Visuell identitet
År
2023
Utfordring
Tall Ships Races er verdens største regatta for seilskuter. Unge mennesker fra hele verden seiler sammen fra land til land. Sommeren 2023 besøkte regattaen Arendal.
Arrangementet i Arendal trengte en visuell identitet for å bygge opp oppmerksomhet og forventninger til en fargerik folkefest.
Utfordring
Tall Ships Races er verdens største regatta for seilskuter. Unge mennesker fra hele verden seiler sammen fra land til land. Sommeren 2023 besøkte regattaen Arendal.
Arrangementet i Arendal trengte en visuell identitet for å bygge opp oppmerksomhet og forventninger til en fargerik folkefest.
Utfordring
Tall Ships Races er verdens største regatta for seilskuter. Unge mennesker fra hele verden seiler sammen fra land til land. Sommeren 2023 besøkte regattaen Arendal.
Arrangementet i Arendal trengte en visuell identitet for å bygge opp oppmerksomhet og forventninger til en fargerik folkefest.
Løsning
Den visuelle identiteten er inspirert av maritime signalflagg. Fargene er inspirert av sjø og varme.
Ordet “Ahoy” preger all kommunikasjon. Ahoy er et gammelt ord fra sjøfart. Ordet ropes for å få oppmerksomhet og ønske velkommen: “Ship ahoy!”.
Ordet setter en maritim atmosfære, og ønsker sjøfolk og publikum velkommen til Arendal.
Løsning
Den visuelle identiteten er inspirert av maritime signalflagg. Fargene er inspirert av sjø og varme.
Ordet “Ahoy” preger all kommunikasjon. Ahoy er et gammelt ord fra sjøfart. Ordet ropes for å få oppmerksomhet og ønske velkommen: “Ship ahoy!”.
Ordet setter en maritim atmosfære, og ønsker sjøfolk og publikum velkommen til Arendal.
Løsning
Den visuelle identiteten er inspirert av maritime signalflagg. Fargene er inspirert av sjø og varme.
Ordet “Ahoy” preger all kommunikasjon. Ahoy er et gammelt ord fra sjøfart. Ordet ropes for å få oppmerksomhet og ønske velkommen: “Ship ahoy!”.
Ordet setter en maritim atmosfære, og ønsker sjøfolk og publikum velkommen til Arendal.
Den enkle geometrien i signalflaggene gjør dem godt egnet som rammer og grafiske elementer i alle størrelser.
Den enkle geometrien i signalflaggene gjør dem godt egnet som rammer og grafiske elementer i alle størrelser.
Den enkle geometrien i signalflaggene gjør dem godt egnet som rammer og grafiske elementer i alle størrelser.
Resultater
Tall Ships Race bidro til betydelig verdiskaping for Arendal kommune.
Lokalt næringsliv hadde positivt utbytte av arrangementet.
innbyggerne i Arendal og tilreisende til byen har hatt en opplevelse som de gjerne vil gjenta i fremtiden.
(Kilde: PWC)
Resultater
Tall Ships Race bidro til betydelig verdiskaping for Arendal kommune.
Lokalt næringsliv hadde positivt utbytte av arrangementet.
innbyggerne i Arendal og tilreisende til byen har hatt en opplevelse som de gjerne vil gjenta i fremtiden.
(Kilde: PWC)
Resultater
Tall Ships Race bidro til betydelig verdiskaping for Arendal kommune.
Lokalt næringsliv hadde positivt utbytte av arrangementet.
innbyggerne i Arendal og tilreisende til byen har hatt en opplevelse som de gjerne vil gjenta i fremtiden.
(Kilde: PWC)
Resultater
Tall Ships Race bidro til betydelig verdiskaping for Arendal kommune.
Lokalt næringsliv hadde positivt utbytte av arrangementet.
innbyggerne i Arendal og tilreisende til byen har hatt en opplevelse som de gjerne vil gjenta i fremtiden.
(Kilde: PWC)
90 340
besøkende på arrangementet
40,2 mill
kroner i verdiskapning
91,7 %
Belegg på hoteller
Kilde: PWC
90 340
besøkende på arrangementet
40,2 mill
kroner i verdiskapning
91,7 %
Belegg på hoteller
Kilde: PWC
90 340
besøkende på arrangementet
40,2 mill
kroner i verdiskapning
91,7 %
Belegg på hoteller
Kilde: PWC